onsdag 16. september 2009

Øyafestivalen 09

ØYA2009
Jeg må nevne øya 2009 også. Selv om jeg bare var der den første dagen, onsdag. Jeg skulle egentlig være der hele uka, men slik ble det desverre aldri. Jeg og ei venninne av meg skulle sove i telt driiiiit langt unna festivalen og det var ikke det smarteste valget jeg har gjort.

Men uansett. Jeg fikk de Bon Iver og Band of horses!!!! Det er to av mine yndligsband i verden! Bon iver var så digg! Justin Vernon synger så fantastisk nydelig. Jeg gråt da han sang the wolves, og da vi ble bedt om å synge "what might have been lost" -delen av sangen gråt og skrek jeg samtidig. Det var en fin opplevelse å stå foran scena med vennene mine mens sola skinte meg i ansiktet og folk sang rundt meg. Men da jeg sto og så på Kåre and the cavemen kom det dårlige været, rett før Band of horses. Da var jeg litt gretten. Og rett før de fantastiske kara skulle på scena så hølja regnet ned på oss. det var som om noen sto og heldte bøtter med vann over hodet mitt og det var helt jævlig. Jeg sto helt fremmerst ved scena etter Kåre, men måtte trekke meg tilbake da regnet kom. Men da Band of horses kom på var alt verdt det! jeg gråt gjennom nesten hele konserten. Band of horses har noe av den fineste musikken jeg vet om, og å se dem live var helt fantastisk! Men etterpå bar det hemmat, for da sto lille Marte i bare sommerkjole, kliss våt midt på oslo s. Da var det godt å se pappaen sin. Men det var en utrolig fin dag, og jeg er lykkelig.


Det hadde vært sol hele dagen og sakte men sikkert lurte dette seg over oss.



vi bodde på ekeberg camping, og dette er utsikten på veg ned til festivalen.
Det var et stykke å gå hver gang vi skulle på konsert.



- bilder tatt av Sunnviva Mellbye

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar