onsdag 16. september 2009

Hove '09!

Jeg var så heldig at jeg fikk dra på Hove 2009, sammen med noen av mine beste venner. Jeg hadde til og med så flaks at jeg fikk gratisbilletter fordi min beste venninne har hytte bare noen meter unna festivalområde, dessuten fikk jeg bo på hytta! digg. Denne ene uka helt i starten av sommerfeien skulle bli en av mine beste opplevelser til nå i livet mitt og jeg vil gjerne dele det;

Dagene gikk ut på å ligge i sola og drikke en iskald øl og bare kose seg, eller å dra til et av de vakreste stedene på sørlandet for å bade i havet som var varmt og glassklart. Og senere på dagen kunne vi dra til festivalområdet for å se konserter. Og det var så god stemning der! Folk satt rundt på bakken med ølen i hånda eller sto foran scena og digga musikken. Det var glade mennesker, øl, sol og muskk. Fins det noe bedre?¨

Den første dagen fikk jeg se white lies, franz ferdinan og Eagles of death metal! Det var helt utrolig kult!! Dessuten dro jeg for å se el caco som er en helt annen sjanger enn jeg liker, og jeg endte opp i min første mochpit (eller hvordan det skrives) og fikk noen helvetes blåmerker.

Den andre dagen så jeg Fleet foxes, the killers og casiokids. Fleet foxes var utrolig nydelig! jeg felte en tåre da jeg så og hørte dem, det var helt vanvittig digg og ligge i gresset sammen med mine bestevenner og høre på. The killers var jo drit kult, selv om jeg ikke er verdens største fan, men det var så sinnsykt mye glade folk og det var gøy å danse litt. Casiokids var drit kult! Det var mitt første raveparty og jeg hadde det veldig morsomt! jeg så mange fler den dagen, men dette var de jeg husker best. Da klokka begynte å bli sent bestemte jeg og Sunniva ( min beste venninde) at vi skulle følge alle lampene som hang i trærne og vi endte opp ved den største discokula jeg noen gang har sett! det var et utendørst discotek hvor det var kjempe høy musikk og masse folk som danset, så vi ble med på festen og møtte oss to gutter som, vel, var like dårlige til å danse som oss.

Den tredje dagen så jeg the teper trap. Og jeg forelsket meg i bassisten. Han så ut som om han "made sweet love" til bassen sin og jeg øsnket at det var meg!! Neida... joda... Jeg fikk desverre ikke møtt han, selv om jeg prøvde veldig hardt. Jeg så dessuten slipknot, som heller ikke er en sjanger jeg liker veldig godt, men det var utrolig kult å se dem! Vi var med på deres berømte.. greie.. som jeg bare har sett på youtube, der de får alle til å sette seg ned for så å samtidig hoppe opp! Det var gøy.

Siste dag med konserter så jeg maribel, M83 og the prodigy! De to første var veldig fine, og jeg nøt det som mye annet, men prodigy var helt enormt! det var den siste konserten og ALLE som var på festivalen kom for å se. det var grus og sand under oss og når alle begynte å danse var det bare grus og sand du trakk ned i lungene, ikke mye luft. Men det var utrolig gøy! Det var så god stemning og alle hadde det helt drit kult!


Alt i alt var det en helt utrolig uke som jeg aldri i mitt liv kommer til å glemme. Vi hadde bare fint vær og gode temperaturer. Det var bra musikk, bra folk og bra festival. Jeg håper med hele mitt hjerte at jeg får komme tilbake til Hove neste sommer, og sommeren etter det og sommeren etter det osv. Og jeg vil oppfordre alle musikkelskere til å dra til Trømøya neste sommer og bli med på festen!




1 kommentar: