mandag 23. november 2009

TVfri

Jeg har bestemt meg for at denne uka skal jeg ikke se på TV en eneste gang... Med mindre det er en nødsituasjon. Men det må være en god en.

Det var sunniva sin idé; hun skal ha en tv og internettfri uke og jeg ble inspirert. Vi gjør det fordi vi heller vil bruke tiden til å gjøre fornuftige ting i stedet for å sitte og glo inn i en skjerm. Jeg setter meg gjerne foran TV'en og stirrer selv om jeg på en måte ikke ser på, jeg bare kobler helt ut, og da kan jeg jo heller bruke tiden til å gjøre ting... som å skrive på bloggen min.

Det jeg skal prøve å få gjort er;
~ Lage et fotoalbum fra 2008 og 2009.
~ Lese masse bøker
~ Gjøre lekser... ja faktisk
~ Rydde og pynte rommet mitt og kanskje dekorer og ommøblere litt? ... ja, faktisk
~ Oppdage ny musikk! (håper jeg)
~ Finne på og helst få kjøpt noen julegaver

Jeg håper jeg får gjort noe av det i alle fall. Det blir nok ikke så vanskelig når jeg ikke forsvinner inn i tvland. Jeg gleder meg til å endelig gjøre noe fornuftig, hvis jeg ikke sprekker..

Jeg gjør ingenting på fritiden lenger.. før pleide jeg å gjøre noe hver dag etter skolen; mandager var jeg på gitartime, tirsdag trente jeg, onsdag svømte jeg, torsdager gikk jeg i kor. Men dette tok raskt slutt og nå gjør jeg ingenting. Men jeg håper å få gå på pianotimer etter jul!!

Jeg skal begynne å planlegge noen nyttårsforsetter til det kommende året, og faktisk følge dem i år. Skal poste de her når jeg har skrevet dem. En av dem blir nok å aktivisere meg selv. hoho

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar