mandag 14. desember 2009

Big fish

det er ingen tvil, jeg har funnet favoritt filmen min!
big fish er en film regissørt av tim burton og er en helt utrolig bra film, etter min mening i allefall.

jeg har sett den flere ganger og i går kjøpte jeg den endelig. jeg så den nok en gang og den skuffet meg ikke denne gangen heller.
det er så mange fine farger og alt er så fantasifullt og surrealistisk og jeg synes alle burde se den!

filmen handler om en mann som alltid forteller eventyr, han forteller om livet sitt på en måte som man gjør til små barn når de skal legge seg om natten, med fantasi og løgner. men når sønnen hans vokser opp vil han vite sannheten om faren sin og ikke bare de fantasiene og eventyrene som faren alltid har fortalt. Han begynner å grave i fortiden og finner ut at det meste faren sier er sant, men at han setter alt i et eventyrlig perspektiv. og sønnen lærer at man kan gjøre livet så ekstraordinært som man vil hvis man bare har fantasi til det og lar den løpe fritt.

hele filmen er et eneste stort eventyr og du blir så revet med og den vekker alle slags føleleser.
jeg gråt veldig mye både av glede og av sorg.
Se den!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar