fredag 18. desember 2009

fobier

her om dagen fant jeg en webside med en kjempe lang liste over alle mulige fobier og jeg fant så mye morsomt

(og det er ikke tull, altså)

noen av favorittene mine som fikk jeg til å le så jeg ble helt blå;
~Anatidaeghobia - the fear of being watched by a duck
~Arachibutyrophobia - the fear of peanut butter sticking to the roof of your mouth
~Papaphobia - fear of the pope
~Panophobia - the fear of everything
~Phobophobia - the fear of phobias
~Proctophobia - fear of rectums
~Pogonophobia - the fear of beards
~Hippopopmonstrosesquipedaliophobia - the fear of long words.... ironisk
~Lanchanphobia - fear of vegetables
~Logophobia - fear of words
~Coprophobia - fear of feces
~Phronemophobia - fear of thinking

Jeg kunne fortsatt i lang tid å skrive alle jeg synes er kjempe morsomme, men det er jo egentlig litt slemt; for det er jo folk der ute som dette er helt seriøst for. Alle har fobier og det er ikke egentlig så veldig morsomt.. i alle tilfeller.. ehm, men ja.. jeg synes disse var litt morsomme. Jeg kan skrive mine egne fobier for å veie opp litt ;

~Aviophobia - the fear of flying
~Coulrophobia - the fear of clowns
~Lygophobia - the fear of darkness
~Phasmophobia - the fear of ghosts
~Autophobia - the fear of being alone
~Ichthyophobia - the fear of fish

jaa... det er sikkert mange tusen flere ting som skremmer livet av meg, men det er spesielt å fly, å ende opp alene, og mennesker som skremmer meg mest av alt. hvis jeg ser på nyhetene og ser hvordan mennesker behandler hverandre.. hva som skjer rundt i verden, det skremmer meg hva vi mennesker er i stand til å gjøre. Alle har noe de er redde for, folk kan si hva de vil, de er redde for noe.


jaja. hvis det er noen der ute som vil se flere fobier og finne navnet på sine egne så er det her jeg fant dem; www.phobialist.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar